سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قفل های الکترونیکی چگونه فعال می شوند

تمامی قفل های الکترونیکی درب موجود در بازار به یک شکل کار نمی کنند. آنها می توانند به شیوه های زیر فعال شوند:

  • صفحه کلید
  • یک سیگنال وایرلس (بی سیم)
  •  دستور صادر شده از اینترنت
  • بیومتری

قفل اینترنتی

قفل الکترونیکی با سیستم عامل اندروید و IOS سازگار هستند و با برنامه های موبایل می توانند از راه دور کنترل شوند. فرض کنید سوار اتوبوس هستید و یادتان نیست که درب منزل را قفل کرده اید یا نه: یک لمس صفحه ی گوشی کار شما را راه می اندازد -و این مورد از نگرانی های روزمره ی شما کم می شود.

هم چنین شما می توانید از موبایل خود استفاده کنید تا به طور موقت به یکی از اعضای خانواده، دوست، همسایه و یا کارمند (کارگر، افرادی که منزل را نظافت می کنند، سگ ها را بیرون می برند و غیره) دسترسی به منزل را بدهید. اگر شما سر کار هستید و یا در ساحل استراحت می کنید و مهمانی به منزل شما می آید به راحتی می توانید در چند ثانیه به او کلید مجازی بدهید.

قفل الکترونیکی با صفحه کلید

صفحه کلیدها دارای دکمه و یا صفحه ی لمسی هستند و با توجه به نوع قفل ده، بیست یا حتی سی کاربر می توانند رمزهای جداگانه داشته باشند. این یکی از مواردی است که وقتی تعداد کاربرها زیاد است باید به آن توجه کنید.

برای اینکه به امنیت بالاتری برسید از صفحه کلیدی استفاده کنید که جای انگشت شما بر روی آن نماند. این کار باعث می شود که صفحه کلید خراب نشود و رمز برای دیگران آشکار نشود. بهترین نوع قفل های دیجیتال دارای سیستمی هستند که بعد از سه بار وارد کردن رمز اشتباه خاموش می شوند (مانند ویژگی مشابه در دستگاه ATM)

منبع:

https://ddlock.net/%d9%82%d9%81%d9%84-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d9%86%d8%af/