سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع قفل ها

قفل ها به تجهیزاتی گفته میشوند که از گذشته های دور تا به امروز برای بسته نگهداشتن درب ها و امنیت آنها کاربرد دارد، برخلاف تصور عموم مدل های مختلفی از قفل وجود دارند که هر یک دارای کاربردهای مختلفی هستند.

این قفل ها با توجه به محلی که در آن نصب میشوند متفاوت اند، به عنوان مثال برخی از قفل ها مانند قفل های کارتی برای نصب شدن روی درب هتل ها  کاربرد دارند، برخی برای پنجره ها و درب های کمد و قفسه ها، در ادامه این نوشته ویژگی های این قفل ها را بررسی میکنیم.

قفل پشتی

یکی از انواع مدل های قفل ها است که با استفاده از کلید ساده و کوچک که حالت سوئیچی دارد باز میشود، این قفل ها در ابعاد مختلفی از ظریف تا بزرگ ساخته میشوند.

قفل مغزی کامپیوتری

از این نوع قفل ها معمولا در ساختمان های شلوغ تر و پر رفت و آمد نصب میکنند، این قفل همان قفل کارتی است که پیشتر هم راجع به آن صحبت کرده بودیم.

این فقل به وسیله کارت های rfid یا کارت های کامپیوتری کار میکنند که صاحب اتاق با استفاده از کارتی که در اختیار دارد میتواند آن را باز کند، برخی از این کارت ها با تکنولوژی RFID و از راه دور کار میکنند و برخی از آنها دارای یک شکاف مخصوص روی قفل اند که وقتی کارت را وارد آن میکنی پس از تایید درب باز میشود.
این کارت ها برای مسافران به صورت جداگانه ای صادر میشوند و پس از اینکه مدت اعتبار اتاق به پایان برسد، کارت هم باطل خواهد شد و دیگر فاقد اعتبار نخواهد بود.

قفل الکترونیکی یا قفل برقی

این قفل ها هم یکی از مدل های قفل الکترونیکی موجود در بازار است که برای کار کردن آنها نیاز به جریان برق بین 12 تا 24 ولت است، این قفل ها از سیستم های مختلفی استفاده میکنند که از کارت خوان ها، اثر انگشت و… استفاده میکنند و پس از اینکه فرمان باز کردن قفل را دریافت میکنند باز میشوند.
از قفل الکترونیکی در طیف وسیعی از کاربردها استفاده میکنند، مثلا در هتل ها، مراکز تجاری و اداری و مسکونی.

منبع:

https://ddlock.net/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d8%a7/