سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تعویض دربهای قدیمی با درب ضد سرقت

قفل های ضد سرقت و قفل الکترونیکی درب یکی از انواع جدید قفل ها است که بسیاری از صاحبان خانه ها تمایل دارند قفل های قدیمی درب هایشان را با آنها تعویض کنند، اما سوالی که مطرح میشود این است که آیا به راحتی میتوان قفل های قدیمی ای که روی درب های قدیمی خانه وجود دارند را قفل های جدید تعویض کرد یا خیر؟

برای پاسخ دادن به این سوال لازم است که در ابتدا مواردی را بررسی کنیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید. تا این موارد را باهم بررسی نماییم.

ابعاد انواع درب ضد سرقت

در ابتدا برای اینکه قفل های الکترونیکی درب و درب های ضد سرقت را بشناسیم باید با انواع درب های ضد سرقت و ابعاد آنها آشنا شویم، قفل های ضد سرقت در چند نوع ایرانی، چینی و ترک در بازار ایران یافت میشوند.

البته درب ضد سرقت ایرانی به طور کامل در ایران ساخته نمیشود و همان درب های ترک هستند که قطعاتشان در داخل کارگاه های داخل کشور مونتاژ شده است.

یکی از موراد حائز اهمیت در مورد این درب ها ابعادشان است، که اگر بخواهید آنها را با درب های قدیمی تعویض کنید باید بدانید، تا پس از خرید برای نصبشان با مشکل مواجه نشوید.

ابعاد درب ضد سرقت به طور استاندارد دارای ابعاد 210*105 است، ولی مدل هایی با ابعاد متفرقه و ابعاد 205*105 سانتی متر هم در بازار یافت میشوند، درب های ترک هم به طور استاندارد دارای ابعاد 210*115 هستند که در برخی از نمونه های متفرقه با ابعاد 210*110 ساخته و به فروش میرسند.

امنیت درب ضد سرقت چقدر است؟

قفل نصب شده روی درب

درب ضد سرقت خود به تنهایی تنها میتواند بخشی از امنیت شما را تامین کند، اما مسئله حائز اهمیت دیگری که در این بخش وجود دارد، قفلی است که روی درب نصب میکنید، معمولا باید روی این درب ها از قفل الکترونیکی یا قفل دیجیتال استفاده کنید، هر قدر تعداد زبانه های قفلی که خریداری میکنید بیشتر باشد، باز کردن آن برای سارقان دشوار تر و غیرممکن تر خواهد بود.

لولای درب ضد سرقت

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، نکته دیگری که بر امنیت درب ها تاثیر دارد، جنس لولای درب است، همانطور که میدانید، درب بر روی لولا میچرخد و لوله درب در مرحله اول باید تحمل وزن درب را داشته باشد و همچنین از جنسی ساخته شده باشد که سارقان نتوانند به راحتی آن را بشکنند و وارد درب شوند، حتی اگر از درب با کیفیت و قفل با کیفیت استفاده کنید، در صورت استفاده از لولا های بی کیفیت، امنیت را کاهش خواهید داد.

منبع:

https://ddlock.net/%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d8%b6-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d8%b1%d8%a8-%d8%b6%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d9%82%d8%aa/